söndag 23 december 2012

Stickringar och Julkortshållare

Igår köpte jag ett set med stickringar från Slöjddetaljer. Det kändes som något som kunde vara roligt att testa på…och det är det!
Enkelt att komma igång med och förstå och snabbt att arbeta med.



 Så, på kvällen så påbörjade jag ett par benvärmare. Hälften är färdigt, kan man säga, den som är färdig ser ut så här:



Jag tror inte att jag har lagt ut bilden på min julkortshållare heller. Den är gjord av en äldre bok som jag köpte i en 2:a hands affär. Jag har klätt boken med änglapapper och vikt sidorna dubbla. Boken hålls samman med ett par sidenband.
Alla julkort som kommer kan man ställa fint mellan bokens vikta blad.



Ha en fortsatt vacker dag i skaparpassionens tecken!

Ljus, Frid och Harmoni
Lisa



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Sådana där har min dotter haft för många år sedan, tror jag köpte dom på Panduro. ETt mycket smart sätt att "sticka" på =) Snygg färg du valt på garnet!!
    Åh, så fin din vikta bok är, vilket arbete du gjort med att vika alla sidor.....men det där kommer ju bli ursnyggt med massa härliga kort nedstoppade i.
    GOD JUL!!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Hej och god fortsättning på julen hoppas den har varit bra?
    Stickringar gav jag till barnen i julklapp och sonen har redan börjat med sin hallsduk =) Har provat lite jag också och det var ricktigt beroendeframkallande ;)

    Och så snygg ditt kortställ blev!! Värkligen vackert och smart sätt att förrvara korten på det ska jag prova på att göra ett jag med måste först på ett loppis och köpa en bok =)

    Ha det så bra många kramar från Sandra!!!

    SvaraRadera
  3. Underbara layouter i inlägget ovan och vilken häftig julkortshållare i detta inlägget! Den gillade jag verkligen. Något att fundera på till nästa år. Tack för alltid söta kommentarer. ♥
    God fortsättning.
    Kram SasSa

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken härligt kreativ idé med julkortshållaren...fiffigt att använda en "gammal" bok till det och du har dekorerat med så vackra papper! En ren fröjd att få samla julkorten i en sådan skapelse, vad påhittig du är!

    Supersött babykort i inlägget längre upp, härligt med det fluffigt rosa! Det blir ett minne för livet som föräldrarna kan spara till nykomlingen!

    Hoppas att du har haft en härlig nyårshelg och en fantastisk start på det nya året! Önskar dig ett riktigt gott nytt år med massor av kreativa stunder!

    Kramar

    SvaraRadera