måndag 22 februari 2010

Pudlarna & jag

Här kommer ännu en LO som jag gjorde för några dagar sedan.
Jag har använt mig av cardstock i olika färger och valde att göra upplägget helt utan mönstrade papper. Istället har jag målat med blå akrylfärg på en punchinella - bit, så att det bildar ett slags mönster. Runt själva fotot valde jag att använda min Edge Scraper olika flitigt för varje färg som ramen består av - jag tänkte att det framhäver våra slitna jeans bra.
Texten med bandets namn står i vita "fluffiga" bokstäver... eftersom de heter just "The Poodles" ;o)
Pilen har jag skapat av väldigt tunn blå ståltråd. I vänster hörn satte jag en liten brad (en hand). Den var gul från början men enligt mig passade den inte alls in i LO´n då, så jag målade den vit istället.
Jag hoppas att det blev en lite tuff stil även om jag känner att hela upplägget blev mycket "mjukare" än vad jag hade planerat...

Ljus & Kärlek Lisa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar