söndag 16 augusti 2009

Juli-augusti eller jul-i-augusti?

Yepp, nu är även jag en av dem som har börjat ge sig på julpysslet... lite tidigt, känns det som men jag lärde mig förra året att: ju tidigare- desto bättre! ;o)
Har pulat en del med jultags som man kan ha på julklapparna. De är ganska små, ca. 9x5 cm, men jag tänker göra i lite olika storlekar. Hann göra hela 30 stycken idag- smakprov på några kommer nedan. De är egentligen inte riktigt färdiga- får se vad jag kan hitta på för roligt band/snöre och liknande till dem.

I fredags var min kille och jag till Pysseltagen igen. Och där fick jag höra om en tjej som fått hela 250 julkort i beställning (!) förra året. Det blev visserligen inte av men häftigt att hennes kort var så populära :o) 250 är "ganska" många kort att göra men jag hade gärna haft en relativt stor beställning jag också.
Hur är det med Er andra? Brukar Ni få många beställningar innan jul eller gör Ni mest egna julkort som Ni skickar iväg?

Många Kramar Lisa!!!


2 kommentarer:

  1. Fina tags du gjort.
    Jag har gjort mitt första julkort nu ihelgen.
    Får in lite beställningar men 250 st hur hinner hon med????
    //Anna

    SvaraRadera
  2. Det blev inte av att hon gjorde alla de korten, det var för många. Jag skrev det mer för att det var så kul att hon fick så många i beställning... det är bra betyg :o)

    Kramar Lisa!

    SvaraRadera