tisdag 16 oktober 2012

Aktiviteter

Igår kom min underbart kreativa mamma och hälsade på. Hennes passion är att sy.
Och hon hade en present med sig till Theo. Den här intressanta ”aktivitetsfilten”, som vi kallar den för. Många barn bara älskar ju alla små ”flärpar” (tygbitar, små tvättlappar) som sticker ut här och var.
I alla fall har Theo ett speciellt intresse för just sådana små lappar…han hittar dem överallt och är bra koncentrerad när han undersöker dessa små bitar.

Och då passar en sådan här filt toppen! Den är sydd av tyger i lite olika material. Intressant för barnet att känna och upptäcka hur de är att ta på.
Och sedan har den alla dessa vackra band längs med sidorna. Även de är i olika material och har olika färger.
Den blev genast poppis här, kan jag berätta!






Framsida, Aktivitetsfilt



Baksida, Aktivitetsfilt



Via internet hade min mamma hittat en butik som verkade intressant och vi åkte iväg för att besöka den.
Butiken ”Annalunda” i Förslöv har en inriktning på countrytyger och det passade verkligen min mamma och mig som handen i handsken!

Det var härligt att få gå omkring i denna lilla, mysiga butik och bara titta på allt fint och uppleva att den inre inspirationen bara växer och växer!

Jag älskar många former av kreativitet. Högst upp på listan står absolut scrapbooking och kortmakeri. Men är även inne på sådant som att sticka, göra tvål, skapa egna smycken m.m.
Och jag kan inte säga annat än att sy intresset också funnits där i bakgrunden.
Och efter att ha besökt den här unika butiken, så kan jag säga att intresset för att sy ökade hos mig!

Det var så mycket fint där - så små söta saker med bra finesser och kluriga överraskningar.

Bjuder på några bilder av allt det fina som Anna och hennes vänner skapat


Fin Välkomst dekoration




Häftig rosa väska




Söt liten knapp påse




Komisk väggdekoration...känner igen mig lite i den ;o)




Supersöt liten förvarings box







Så himla fin förvaring för sygrejer





...och till slut: så här trött blir man om man har fått aktivitetsfilt att pilla på mest hela tiden....

Ljus, Lycka och Kraft
Lisa




2 kommentarer:

  1. Hej =)

    Helt underbar fin filt men många fina lappar på. Förstår att din son var kär i den!! Själv har jag sytt sen jag var säker tre år och tillvärkat allt mellan himmel och jord men har tyvär nu på äldre dagar lagt synål och symarskinerna lite åt sidan och skapar nu i stället i papper. Men varje gång jag sätter mig vid mina symarskiner så tänker jag varför gör jag inte det här lite oftare.....

    Tusen tack för dina fina ord inne på min blogg dom gör mig så glad så du anar inte. Som sagt det är bra ibland att bli påmind om vad som är vicktigt i våra liv för jag vill leva och är så glad för det =)

    Ha det så bra, många kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  2. Jättefin och bra present.
    Söt liten kis :)
    Kram

    SvaraRadera