tisdag 15 januari 2013

Katie

Här är en layout som jag gjorde för länge sedan.
Kvinnan, Byron Katie, har betytt mycket för mig i mitt liv – eller i alla fall har hennes livsfilosofi hjälpt mig oerhört!
Hennes ”The Work” har blivit känt över hela världen och är en oerhört enkel metod till att finna frihet och lycka i livet.
Förr i tiden var hon själv en riktig (vad man skulle kunna kalla för) ”bitch”. Hennes egna barn var rädda för  att vara i samma rum som henne eftersom hon fick starka raseri utbrott. Men hon vände sitt liv helt och fullt och delar idag med sig av hur enkelt hon gick till väga.
(Och enkelt är min grej!)

Fotot är från när jag var på hennes Sverige besök 2006. Det är ett tag sedan nu men hennes metod känns bara ännu mer aktuell för mig idag än på den tiden!

Jag blev inte alls nöjd med layouten när jag gjorde den!
Men vad gör det? Den ser ut som den ser ut och jag är glad att jag har med några av mina favorit citat från henne som ”utsmyckning” och ”kom ihåg” på Layouten.

”Vilket föredrar Du – att ha rätt eller att vara fri?”

”Det är bara Du själv som kan ge Dig det Du söker.”

”Du har kommit långt bort från verkligheten om Du tror att det finns giltiga skäl för lidandet.”

”Ingen kan göra mig illa – det är bara jag som klarar det.”

”När jag bråkar med verkligheten förlorar jag – men bara till 100%.”

”Jag är själv orsak till mitt lidande – men bara helt och hållet.”

”Antingen låser Du Dig vid Dina tankar eller så börjar Du med frågorna. Några andra alternativ finns inte.”




Ha en fortsatt kreativ dag!

Ljus, Frid och Harmoni

Lisa

1 kommentar:

  1. Hon låter defenitivt som en intressant kvinna denna Katie Byron, kul att du skapat en LO med hennes tankegångar! Låter vettigt att lägga ansvaret för livet och lyckan på personen själv, men jag gissar att hon haft i beräkning att visst mått av självömkan och tillåtande att känna sorg och bitterhet som en del av bearbetning kan vara nödvändigt. Ska googla lite på henne vid tillfälle, låter spännande =D Jättefin LO, passar ju perfekt med text i själva papperet till bakgrund åt citaten och jag gilalr också den sköna vitagekänslan du fått fram!

    Varmt tack för dina rara ord inne hos mig!

    Ha en toppendag, kram

    SvaraRadera