lördag 19 januari 2013

Små grodorna, små grodorna...



Häromkvällen blev de här sötisarna skapade. Har länge varit inne på att göra egen tvål men det har inte blivit av tidigare. Men…nu är de första tvålarna här hemma!
Jag tänkte att jag skulle göra några roliga grodtvålar till barn (går definitivt bra till vuxna också…jag älskar grodor jag också!) och dekorera någon fin burk till dem.

Vad jag däremot inte räknat med var att det tog ett tag att smälta glycerin massan…jag trodde att det skulle smälta mycket snabbare! Har ekologisk glycerin tvålmassa och jag ville även att färgen skulle vara åt det naturliga hållet, så jag valde att färga några av dem gröna med hjälp av Spirulina pulver.

Resultatet syns här nedan.
Jag ska tillverka några till och även fixa någon fin förvaring till dem…men så här ser de ut än så länge…



Harmoni & Glädje!

Lisa


1 kommentar:

  1. Hej Lisa!

    Så söta små tvålar du har skapat och vad roligt det låter att skapa egna små tvålar och förstår att dom går hem hoss barnen. Jag har varit lite osynlig nu ett tag för vi har legat i en jobbig förkylning med feber och allt jag och barnen så det har inte funnis någon ork att sitta framför datorn och blogga. Nu har vi äntligen blivit friska så nu passar jag på att titta vad mina vänner har skapat medans jag varit deckad. Massor med fina alster ser jag på din blogg och fina LO!!

    Ha en bra dag kramar från Sandra!

    SvaraRadera