lördag 12 september 2009

Vilken komisk dag!

Vilken komisk dag!
Jag har sjungt, dansat och skapat mig genom mest hela dagen, ha, ha...

Jag tänkte försöka fokusera så mycket som möjligt på pyssel i den här bloggen och inte lika mycket på mitt privatliv... men när det bara bubblar av glädje inom mig, så är det svårt att hålla tyst och sitta på det själv... jag vill alltid dela med mig av det!

Det började med att jag gjorde ett julkort i lila och brunt och passade på att göra det på ett sätt som jag inte gjort tidigare. När jag färdig och skulle ta kort på det, så krånglar min killes kamera. Det är bara störningar i den och det går inte att få kontakt med den (ta kort, stänga av eller något annat). Och efter att min kille uppdaterat vissa grejer på datorn så strejkar scannern (kontakten mellan scannern och datorn).
Och min egen kamera gick som sagt sönder för några veckor sedan nu. Jag kan alltså inte få in en bild på min nya skapelse i min blogg på något sätt... Jag säger skämtsamt till min kille att det här är ju "dagens i-lands-problem". Jag brukar kalla små problem som man gärna förstorar upp för det ;o) Och "arbetsskadade" som vi är (*ha, ha*)- så ska vi ju så klart hitta något positivt och meningsfullt med det som hände. Om det inte finns en mening med det som händer- hur kommer det sig då att det händer? Nej, det finns definitivt en mening med ALLT som händer enligt min livsfilosofi! Min kille kan inte hålla sig för skratt och menar att då kan det ju inte vara långt kvar tills en ny kamera kommer in i våra liv. En bättre, mer hållbar och med nya funktioner. Och det låter toppen! Roligare än att bli sur för att båda våra kameror är sönder ;o) Och efter ett tag kommer en stark våg av min inre kraft och jag känner flödet så otroligt kraftfullt! Då är det bara att sätta på musik och dansa mig igenom alla lyckokänslor! Det är ett bra exempel på att man kan göra det som känns "jobbigt" till något positivt om man bara bestämmer sig för det. Det handlar bara om vilja. Inget annat.

Jag skapade fina dekorationer till ett par nya tändsticksaskar också. Och så
har vi bara skrattat oss igenom resten av dagen och njutit till max av livet :o) Så... det kan tydligen vara positivt att ens kamera går sönder också... ;o)

När något "jobbigt" dyker upp, så är det skönare och friare att skratta åt det istället för att bli irriterad på det. Jag brukar skratta gott åt mig själv och mina rädslor och hur vi håller på på den här planeten... det är komiskt! Faktiskt! Vi lägger så stor vikt vid att allt "ska gå rätt till" och att "det ska vara på ett visst sätt" istället för att bara njuta av livet!
Vi glömmer bort både oss själva och varandra i hetsjakten på att prestera bäst och mest... komiskt :o)

Bloggen får jag väl lösa med att bjuda på lite äldre skapelser tills vår nya kamera kommer in i vårt liv.

Ljus & Kärlek & Glädje till Er!

Kramar Lisa!




Det börjar bli fullt i tändsticksasklådan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar