tisdag 7 augusti 2012

Härliga Rymdvarelser!

Här är 2 layouter från ganska tidigt stadie av Theos liv.
Till den första har jag valt att ha två olika mönstrade papper. Ett blått i bakgrunden och sedan har jag en färdigköpt klocka ovanpå.

Även den Layoten är mycket enkel. Jag har bara valt att runda av hörnen på kortet och sedan satte jag dit ett sött, vitt hjärta i trä över kortet (med glue dots).
Jag stämplade en nyinköpt stämpel med den söta, grå björnen och målade den i akvarell. Sedan satte jag dit den i fotots vänstra hörn med 3-D kuddar.





På den andra Layouten valde jag att ha en blå cardstock som bas. Det mönstrade pappret valde jag utifrån att Theo här har en body med rymdraketer på sig. Så pappret är fullt av raketer, planeter, stjärnor och härligt knasiga rymdvarelser.
Jag la det mönstrade pappret rätt över layouten och valde en turcos ”ram” till pappret (det är egentligen baksidan av det mönstrade pappret). Jag satte dit fotot med ett fotohörn nere i vänster kant och en liten metalldekoration, uppe till höger, där det står ”Reach for the stars”.
Titeln (”The Cosmic Guy”) valde jag bland annat utifrån temat i sig.
Jag valde gnuggisar, färdiga bokstäver och handskrivet till titeln som är uppdelad över hela layouten.
Sedan dekorerade jag med tre enkla, vita metallhjärtan. 






Ha en fortsatt härlig dag!

Ljus, Kraft & Kärlek Lisa.



1 kommentar:

  1. Vilka härliga LO:s....så gulligt med lite starka färger!! =)

    Här kommer länken till stämpeln
    http://saturated-canary.myshopify.com/

    Kram/Maritha

    SvaraRadera