torsdag 1 november 2012

Kreativitetens uttryck



Idag bjuder jag på ett par äldre layouter. Hann inte scrappa eller göra några kort igår eftersom jag fick sådan stark stick lust.
Jag blir så inspirerad av en del som jag ser på internet att jag faller pladask…och jag älskar så många varianter av kreativitet, så det är bara att fortsätta blanda allt möjligt…

Jag har börjat sticka tidigare, lite grand för att bara lära mig hur man gör. Vi åkte och handlade lite nytt garn och nya stickor så att jag kunde komma igång.
Det finns så mycket fint att välja mellan nu för tiden!

Även ekologiskt garn fanns där. Och det är verkligen något som ligger mig varmt om hjärtat, så varför inte sticka i det?
Jag kan en del om till exempel ekologi och ingredienser i mat och hygien artiklar, så min fråga var så klart om även färgen i garnet är ekologisk?
De som tillverkar vissa produkter kan vara ganska kluriga med sådant. Att själva garnet i sig är ekologiskt behöver inte betyda att även färgen är det. Förmodligen hade det stått något på det då, om att det är ”100% ekologiskt” eller ”Allt ekologiskt” eller hur de nu vill uttrycka sig. De visste inte i affären hur det låg till så jag sa att jag kan vända mig direkt till företaget och fråga. Det känns viktigt att veta om jag vill ge bort något som gåva eller sälja något själv.

När jag var i en känd butik som säljer olika sorters skönhetsartiklar, som schampo, krämer, parfymer m.m så hade de en produkt som var ”100% nedbrytbar”.
Och det är ju toppen! Fler och fler människor blir ju medvetna om att vi behöver satsa mer på miljön och oss själva, och då är ju en sådan produkt mycket bra!

Fast vänta lite nu…är inte allt nedbrytbart? Är det inte mer en fråga om tid än om jorden klarar av det eller inte?
Det handlar kanske mer om det tar 1 år, 10 år, 100 år eller 10 000 år att bryta ner?
Sådant där klurigt kan man ha ögonen öppna för ibland, för det är en marknad i sig att säga att något är miljö vänligt…mycket handlar fortfarande om pengar för många.

Här kommer i alla fall mina layouter som är med bilder från några år tillbaka. Min kille och jag var ute vid havet när vi tog bilderna.
Får erkänna att jag gärna pysslar men inte har en susning om hur man spelar gitarr, så för egen del så bär jag bara omkring på detta kraftfulla instrument.
Min kille, däremot, är en hejare på musik och dess givande toner!




                                     


Ha en fortsatt skaparfylld dag!

Lycka, visdom och Kär – Lek

Lisa

3 kommentarer:

  1. Kloka funderingar! Åh, kan du sticka... Önskar att jag också kunde det. Jag såg världens sötaste hästar som man kunde sätta på polkagrisar i 101 ideer.
    Önskar dig en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej =)

    Två jättefina LO med underbara kort på er då ni spelar eller låtsas spelar gitarr. Önskar också jag kunde men det är ju tura att det fins andra som kan spela. Jättefina papper som passar jätte bra till korten. Tusen tack för dina fina komentarer jag blir alltid lika glad för dom =)

    Ha det så bra många kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  3. Två fina LO:n.
    Tuffa foton och papper.
    Ha en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera