tisdag 6 november 2012

Smått och Gott

Vi har tagit en härlig promenad uppe på Hallandsåsen idag med Theo i barnvagnen…det var sol och blåste lite kallt.
En skön och uppfriskande promenad.

På tal om kyla och att då hålla sig varm kan jag berätta att jag när jag vaknade smög upp och fortsatte lite med stickningen. Jag har inte börjat med Theos halsduk ännu (inte ens köpt garn till den) men håller än så länge på med ett par enkla ”muddar”/handledsvärmare. 
Det känns bra att börja med något så enkelt eftersom det ändå är relativt nytt med stickningen. Men så här ”långt” har jag kommit med det:

                                   


Tänkte passa på att visa ett av min killes affirmationskort. Han har blivit kreativt inspirerad av mig i att skapa i papper, så han gör en mängd olika affirmationskort här hemma. 
Här är ett av dem med bild på oss i solnedgången ute i havet.


                                  


Och här är en mysig tändsticksask som jag dekorerat med en stämpel med en tjej som mediterar.

                                               



                                      


Önskar Dig en fortsatt positiv dag!

Ljus, Harmoni och Balans

Lisa

3 kommentarer:

  1. Hej =)

    Ser du är ducktig som satt i gång med din stickning. Inte så tokigt att börja i liten skala och sedan utöka. Skönt även för dina handleder sen när du är färdig. Tändsticksasken var så söt med den mediterande tjejen på lite kul med anorlunda motiv.

    Ha det så bra, kramar från Sandra!

    SvaraRadera
  2. ÅHH såå härligt det ser ut med stickat, själv har jag inte stickat på flera år. SÅÅ fint kort och tänsticksasken är superfint :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa
    TACk för att du lät mig hitta till din blogg.... Har kikat runt lite och wow så mycket fina saker du skapar. Nu påminde du mig om att jag borde sticka färdigt en tröja i ull,som jag började med för många år sedan :) På vintern använder jag nästan alltid handledsvärmare... de värmer så skönt :) Din tändsticksask tokgillar jag... har också denna härliga yogatjej men aldrig gjort något med den ;( Önskar dig en fin dag!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera