torsdag 8 november 2012

Stickning

Eftersom lillis älskar sovmorgnar så är det bara att passa på att skapa hej vilt när han fortfarande slumrar sött!

Igår kväll var jag på stickträff i Laholm. En trevlig kväll med gott umgänge då jag även passade på att lära mig en del nytt.

Jag Blev så sugen på halsduken att jag köpte garnet till den då och idag satte jag igång. Det märks att det är lite tjockare garn för det går mycket snabbare än med handledsvärmaren som jag påbörjat. Dessutom är det ju en baby halsduk med bara 30 maskor, så det går hyfsat snabbt i vändningarna ;o) 

Har prioriterat stickningen idag och kommit en bit. När det går framåt snabbare blir det även så kul att fortsätta.
Det kanske inte är så långt jämfört med dem som är vana vid att sticka men det är mycket för mig! Och dagen är ju långt från slut...

För egen del blev jag ”super – stick – sugen” (eller hur jag ska uttrycka det) för en vecka sedan nu…bara för att jag kollade runt lite på internet vad en del personer skapat när de stickat. 
Helt fantastiskt!
Älskar när vi kan dela inspiration med varandra!

Hoppas att några av Er finner någon slags inspiration även på min sida :o)

                                     








Ursäkta att jag slutar mitt i allt…men nu ”måste” jag sticka! ;o)

1 kommentar:

  1. Hej =)

    Men vilken fart du har på din stickning! jag blir välldigt imponerad hur snabb du är, blir nog snart klar med din fina hallsduk det ser jag det.

    Lycka till nu måste jag sticka ;)

    SvaraRadera