söndag 11 november 2012

Färgrik Helg

I helgen har jag hälsat på mina föräldrar. Fick en hel del stickor som varit min farmors innan hon gick tillbaka till en annan dimension. 

Jag stickade halva halsduken i fredags, sedan har jag inte hunnit med så mycket mer.
Eftersom jag inte sett någon beskrivning till halsduken så märkte jag i all skaparlust att den kanske blir lite tung. Alltså att garnet var aningen tjockt. Det gör även att halsduken blir bredare än vad den blivit om jag haft ett tunnare garn. Får se vad jag väljer att hitta på, om Theo kan ha den nu, när han blir äldre eller om någon annan vill ta emot den.

Det är i alla fall roligt att det går snabbt framåt med lite tjockare garn.


Skapandet sitter inte i designen på det jag skapar med, däremot kan det vara skoj att ha lite variation och fina grejer att skapa med. De här häftiga blommorna fick jag av min mamma. De är gjorda av skumgummi och till för att sätta på stickan, när man lägger arbetet ifrån sig, så att inte maskorna hoppar av. 
                                     


                                     

De här färgglada stickorna hittade jag när jag var i Växjö och handlade garn. 









Bjuder på en (supersnabb!) layout också.


Har fått ännu mer inspiration eftersom alla garnaffärer är proppfulla med det ;o)

Så…det är bara att fortsätta skapa :o)


Önskar Dig en fortsatt skaparfylld dag!

Harmoni, Balans och Kärlek

Lisa

2 kommentarer:

  1. Hej =)

    Jag ser det går frammot med din stickning =) Det bästa med att sticka är att man kan göra det framför TVn och ändå få utlopp för sin skaparglädje. Men jag är imponerad av att du kommit så långt för jag brukar va ducktig på att påbörja ny saker och inte avsluta dom jag har börjat med tyvär. ska nog se att någon står på kö för att använda den fina halsduken när den är färdig annars får du lägga den till framtida bruk åt din lille son.

    Ha det så bra kram sandra!

    SvaraRadera
  2. HEj, tack för din fina kommentar i min blogg. :-) Det uppskattas! ♥
    Vad duktig du är på att sticka. Själv är jag värdelös på det, men skulle gärna vilja kunna få ihop underbara kreationer till våra barn. Tur att jag har en mamma och en moster som älskar att sticka till dem (och till mig!)

    /Maria

    SvaraRadera